Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit jaar was er een speciale gebeurtenis in de Hervormde kerk van Mastenbroek, alle vier organisten beleefden dit jaar een jubileum. Sienke van der Steege-Snel en Johan van der Weerd hebben maar liefst 40 jaar het kerkorgel bespeelt voor de begeleiding van de gemeentezang. Daarnaast vierden Egbert Meuleman en Annemarie van den Berg-Kattenberg hun 25-jarig jubileum als organisten. In de morgendienst werd er speciaal aandacht besteed aan het orgel en de bespelers ervan door dominee Gerrit Nijland. Door de laatste adviezen van het RIVM en de overkoepelende organisatie van kerken om maximaal 30 kerkgangers toe te staan, was een grootse viering niet mogelijk. Dit hoopt het College van Kerkrentmeesters samen met de organisten op een later moment alsnog te gaan doen. Voorzitter Jan van der Klocht mocht in zijn dankwoord de organisten nog verblijden met een onderscheiding van de VKB (Vereniging voor Kerkrentmeesterlijk Beheer). Sienke en Johan ontvingen een goud met briljanten onderscheiding, Egbert en Annemarie ontvingen een zilveren onderscheiding voor hun verdiensten.