Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit jaar doet onze gemeente ook weer mee aan “actie Kerkbalans 2021”.

Net als vorige jaren is uw steun hard nodig om het plaatselijke kerkenwerk draaiende te houden. Het is een bijzonder jaar geweest en we weten nu al, dat ook 2021 een bijzonder jaar gaat worden. Niets is zeker, we kunnen van alles plannen, maar door het rondgaande virus kan het toch anders gaan dan we gedacht of bedacht hebben. Gelukkig gaat het werk van de Heere God wel door!

We ontmoeten elkaar wel minder en het verenigingsleven staat even stil, maar dankbaar kunnen we de diensten thuis volgen en ook de zegenbede ontvangen. In onze gemeente zijn veel vrijwilligers die betrokken zijn bij het kerkenwerk. Toch is er ook geld nodig. De bijdrage die u betaald wordt gebruikt voor de lopende kosten van onze kerk, zoals het klein onderhoud, verwarming, verlichting en personeelskosten. Afgelopen jaar zijn er in en aan de kerk restauratiewerkzaamheden uitgevoerd.

Onze predikant Gerrit H. Nijland heeft aangegeven eind dit jaar met emeritaat te willen gaan. U begrijpt dat de financiën een rol spelen bij het komende beroepingswerk.

Het thema van actie Kerkbalans 2021 is: “Geef vandaag voor de kerk van morgen”.

Ook voor de volgende generaties willen we graag de kerk behouden, daar mogen we vandaag aan werken, elke dag opnieuw. De actie kerkbalans is de belangrijkste inkomstenbron van onze kerk. Daarom wordt er een beroep op u en gedaan, om voor onze kerk een financiële bijdrage te leveren.

Alle enveloppen worden in week 4 rondgebracht en in week 5 weer opgehaald (wij houden gepaste afstand en komen niet bij u binnen). Mocht u geen envelop hebben ontvangen, en wilt u wel meedoen, neem dan contact op met een van de kerkrentmeesters. Mogen we ook dit jaar weer op u rekenen?!

Namens het College van Kerkrentmeesters, alvast hartelijk dank voor uw bijdragen.